tisdag 21 oktober 2014

Enchanted Forest Creature

Del 2



Det här är stommen till min näbb som jag gjorde utav ståltråd, ville ha en stabil grund och viktigt att formen på näbben passade min näsa.

Klädde sedan in den i aluminiumfolie och maskeringstejp på insidan för att göra den mjukare, då jag inte la någon lera på insidan av näbben.


Så ser insidan ut och det är då maskeringstejp som är på insidan.


Sedan så la jag lera över grunden och formande med diverse verktyg och slätade till den med lite vatten på fingrarna. 



Bild på färdignäbb kommer snart. 


Köpte lösnaglar för att få en grund att jobba ifrån och kunna fästa naglarna på ett bra sätt.


Därefter så la jag lera på och formade dem som klor.


På den här bilden har jag målat dem, grundade dem med benvit/ljusgult och sedan la jag på olika nyanser med brunt och slutligen ett lager med svart + lite vatten för att svärta ner klorna och detaljer skulle komma fram mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar